سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه مقاله افزایش انتقال حرارت مبدل های حرارتی گازی مواد متخلخل

سه شنبه 95/7/27 9:13 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: An experimental and numerical study on heat transfer enhancement for gas heat exchangers fitted with porous media
عنوان فارسی مقاله: بررسی تجربی و عددی افزایش انتقال حرارت مبدل های حرارتی گازی مجهز به مواد متخلخل
دسته:  مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیق تجربی و عددی حاضر اثر مواد متخلخل فلزی وارد شده در لوله را بر روی میزان انتقال حرارت بررسی می ‌کند. این لوله تحت جریان گرمایی ثابت و یکنواختی قرار می گیرد. اثر تخلخل، قطر ماده متخلخل و هدایت حرارتی، به علاوه  عدد رینولد بر روی نرخ انتقال حرارت و افت فشار بررسی شده اند. نتایج بدست آمده با حالت جریان خالص مقایسه شد که در آن از هیچ ماده  متخلخلی استفاده نشده بود. نتایج بدست آمده حاکی از این بود که می  توان میزان انتقال حرارت بالا را با استفاده از مغزی های متخلخل بدست آورد که البته باعث افت فشار قابل توجهی می شوند. همچنین نشان داده شده است که در هنگام استفاده از مغزی متخلخل، برای شبیه ‌سازی دقیق انتقال حرارت باید هدایت حرارتی مؤثر مغزی را به دقت بررسی نمود.
کلیدواژه: تبادل حرارت اجباری، ازایش انتقال حرارت؛ مواد متخلخل
- مقدمه
استفاده از مواد متخلخل مختلف در انتقال حرارت همرفت اجباری به طور وسیعی مورد بررسی قرار گرفته است و این به خاطر پتانسیل کاربردهای مهندسی وسیعی است که این مواد دارند، کاربردهایی چون سرمایش الکترونیکی، فرآیندهای خشک کننده، مبدل های حرارتی زمینه جامد، لوله ی حرارتی، انبار غلات، بازیافت پیشرفته ی مخازن نفتی و ...
النمیر و الکام [1] مسئله ی جریان همرفت اجباری گذرا را در یک حلقه ی هم مرکز بررسی کردند که به صورت جزئی با زیرلایه‌های متخلخلی پر شده که بر روی استوانه ی داخلی یا خارجی قرار گرفته بودند. افزایش تا 12 برابر در عدد ناسلت (Nu) در مقایسه با حالت حلقه بدون تخلخل گزارش شد و در حالتی که زیرلایه‌ی متخلخل در استوانه ی داخلی قرار داده شده بود عملکرد حرارتی بهبود یافت. بر اساس نتایج بدست آمده از الکام و النیمر [2] نیز عملکرد حرارتی یک مبدل حرارتی لوله ی هم مرکز رایج مورد بررسی قرار گرفت که در آن زیرلایه های متخلخل در هر دو طرف استوانه ی داخلی قرار داده شده بودند. نتایج عددی بدست آمده نشان داد که زیرلایه‌های متخلخل با ضخامت بهینه، حداکثر بهبود را در عملکرد حرارتی مبدل حرارتی فراهم آوردند و افزایش متوسطی نیز در توان پمپاژ ایجاد نمودند. اخیراً محمد [3] افزایش انتقال حرارتی برای جریان در لوله یا کانال هایی که به صورت جزئی یا کامل با ماده ی متخلخل در مرکز کانال پر شده بودند را با روش عددی مورد مطالعه قرار داد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله جدایش فیزیکی با اشکارسازی باکتریوفاژ و پپتیدهای غیرآ

سه شنبه 95/7/27 9:12 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: Physical elution in phage display selection of inorganic-binding peptides
عنوان فارسی مقاله: جدایش فیزیکی با استفاده از انتخاب اشکارسازی باکتریوفاژ و پپتیدهای غیرآلی متصل
دسته: مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ظهور باکتریوفاژ عموما در نزدیک شدن محیط زنده در انتخاب پپتیدهای مخصوص به مواد معدنی به کار برده شده است. در این فرآیند، به طور سنتی، میل ترکیبی بالای پپتید‌ها توسط یک روش شستشوی شیمیایی باز یابی می‌شوند، که شامل اتصال مجموعة باکتریو فاژ را با مواد آلی مطلوب، شستشوی چسب های ضعیف، و شستشوی چسبهای گیردار زیر شرایط میانگیر خشن در گیر می‌کند. نتیجه این فرآیند ممکن است به از بین بردن نقص همه چسب‌های قوی، جدایی فاژاز پروتئین، یا ممکن است سطح مادی را اصلاح کند. برای غلبه بر این محدودیت‌های بلقوه، ما شستشوی فیزیکی مبتنی بر شیوه فرا صوت را توسعه دادیم. در اینجا، ما دو پیش نویس بهینه شده فرا صوت داریم که با پپتیدهای مخصوص کانی میکای طبیعی انتخاب کردیم. ما ابتدا شستشوی فیزیکی 30-اس و در مرحله بعد شستشوی شیمیایی انجام دادیم و راندمان سرند چسب‌های قوی تا 100% افزایش یافت. امیدواریم بوسیله نتایج، ما پیش نویس کاربردی شستشوی فیزیکی که از ترتیب انتخاب چسب‌های قوی 45%  بدست آمده را بکار بردیم. این شیوه زمان شستشوی خیلی کوتاه تری دارد ثانیاً قابل قیاس تا ساعت‌ها شستشوی شیمیایی بود. گزارش کاربرد شیوه شستشوی فیزیکی جدید فرا صوت در این باره می ‌تواند یک گام متناوب بسیار کارآمد در سرند کردن مواد جامد پپتیدی خاص باشد.
نمایش باکتریوفاژ، شستشو فیزیکی، مافوق صوت، پپتیدهای غیرآلی متصل، میکا مسکوی
- مقدمه و زمینه 
در طی دهه گذشته تغییر الگو، در علم مواد و شیمی در انتخاب یا طراحی پپتیدها  بعنوان ابزارهای مولکولی رخ داده است تا در واحدهای مولکولی ترکیبی. به طور خاص یک جریان سریع در به کارگیری اتصال غیر آلی پپتیدها بوده است که کاربرد ژنتیکی موجودزنده تک سلولی، نظر به این که اساس بازشناسی مولکولی در ترکیب مواد، مونتاژ، و ساخت انتخاب شده است. کاربرد ارائه فاژو سطح سلولی مجموعة پپتیدی، رشته‌های اسید آمینه کوتاه (نمونه 7 تا 15) انتخاب و جدا شده است که به خصوص مواد گوناگون مهندسی کاربردی شامل فلزات نجیب(Au, Pd, Pt, Ag) ، اکسیدها (Al2O3, SiO2, ZnO, Cu2O, TiO2)، نیمه هادی‌ها (GaN, ZnS, CdS, GaAs)، کانی‌ها (میکا، کلسیت، گرافیت، یاقوت کبود، هیدروکسی آپاتیت)، پلیمرها، زئولیتها، و نانوتیوب‌های کربنی است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله رابطه بین جوش نقطه ای و کیفیت

سه شنبه 95/7/27 9:12 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: Relationships between Quality and Attributes of Spot Welds
عنوان فارسی مقاله: رابطه بین کیفیت و خصوصیات جوش نقطه ای
دسته: جوشکاری - مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
استحکام جوش نقطه ای را می توان با خصوصیات هندسی و خواص مکانیکی جوش تعیین کرد. با این وجود ایجاد رابطه عمومی توسط آزمایش بین خصوصیات قابل اندازه گیری جوش و کیفیت جوش بسیار مشکل است. متغیرهای بسیار زیاد و نامطمئنی تجربی از ایجاد چنین رابطه ای جلوگیری می کند. آزمایش شبیه سازی کامپیوتری در این تحقیق با استفاده از مفهوم طراحی آزمایشات انجام شد تا نقص بررسی های تجربی معمولی جبران شود. روابط کیفی ایجاد شدند تا هندسه جوش و خصوصیات مکانیکی آن را به استحکام تحت بارگذاری برشی آن مرتبط سازند.
مقدمه
کیفیت جوش نقطه ای به خوبی تعریف نشده است و معمولاً بر حسب الزامات کاربردی یک جوش اندازه‌گیری می شود. این اندازه گیری ممکن است کیفی و یا کمی باشد. عموماً خصوصیات کاربردی جوش بایستی شامل استحکام استاتیک و دینامیک باشند. استحکام کششی-برشی، استحکام سطح مقطع کششی، و استحکام پوسته نمونه هایی از استحکام استاتیک هستند و استحکام ضربه ای و خستگی معمولاً به استحکام دینامیک مربوط هستند. با این وجود به دلایل عملی تنها تست های کششی-برشی در بیشتر موارد انجام می شوند. معمولاً استحکام یک اتصال جوش نقطه ای شده اغلب مرتبط با خصوصیات فیزیکی جوش می باشد. علاوه بر اندازه گرده جوش (که معمولاً پس از یک تست پوسته بدست می آید)، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، خصوصیات جوش معمولاً مربوط به اندازه قلنبه/گرده، اندازه ناحیه متاثر از گرما (HAZ)، نفوذ، فرورفتگی، جداسازی ورقه و خواص ماده هستند (مرجع 1). با این وجود تنها اندازه گرده بطور وسیعی به عنوان رابطه خصوصیات-استحکام استفاده شده است. دیگر خصوصیات جوش به ندرت استفاده می شوند عمدتاً بدین دلیل که واضح نیست که این خصوصیات چگونه کیفیت یا استحکام یک جوش نقطه ای را تحت تاثیر قرار می دهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تهیه جامدات متخلخل از میکاهای فلوئور دار با اکسید ال

سه شنبه 95/7/27 9:12 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: Preparation of novel porous solids from alumina-pillared fluorine micas by acid-treatment
عنوان فارسی مقاله: آماده سازی تهیه جامدات متخلخل جدید از میکاهای فلوئوردار ستون دار توسط اکسید الومینیوم با استفاده از عملیات اسید
دسته: مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
جامدات متخلخل از میکای فلوئوریدی آلومین ستون دار (APMs)، که از میکای سدیم تتراسیلیک فلوئور [NaMg2.5Si4O10F2] بدست آمده، توسط سولفوریک اسید در دمای 25 درجة سانتیگراد تهیه شد. محصولات توسط XRD, ICP, SEM, TEM و جذب سطحی- دفعی نیتروژن به صورت ایزوترم در k77 بررسی شد. اندازگیری‌های XRD نشان داد که ساختار لایه درونی ستون‌دار دارای یک فاصلة کفی بزرگ فروریخته در طول مراحل اولیة عملیات اسیدی می‌باشد. تحلیل‌های ICP نشان داد که یون‌های Al3+ و Mg2+ از میکای ستون دار در طول عملیات اسیدی شسته شده‌اند. مشخصات حفره (تخلخل) محصولات شسته شده، متفاوت از میکای ستون دار مادر بود : شستشوی اسیدیِ میکاهای ستون دار منجر به شکل گیری مزوپورها  حدود nm3.2 در قطر شد. همبستگی بین تغییر در مشخصات حفره و رفتار شستشوی کاتیون پیشنهاد می‌دهد که شکل گیری مزوپور در نتیجه شستشوی یون‌های Mg2+ از صفحة هشت وجهیِ میکاهای ستون دار می‌باشد. محصولات شستشو شده بدین ترتیب از باقیماندة شکل شناسی لایه ای میکاهای ستون دار بدست آمده است. این نتایج نشانگر عملیات اسیدی ملایم کاربرد APMs تهیه گر یک مسیر جدید برای دستیابی منحصر به فرد به جامدات مزوپور دارای ذرات بزرگِ میکای مادر می‌باشد.
کلیدواژه: مواد لایه ای، جادادن، میکای فلوئوریدی آلومین ستون دار، عملیات اسیدی، مزوپور
- مقدمه
 چندین روش شناخته شده برای ساخت مواد متخلخل از سنگ معدنی وجود دارد. سنگ‌های ستون دار اکسیدی نوعی از مواد متخلخل ریز سرامیکی از متورم شدن سنگ معدن توسط تودة کاتیون‌های غیر آلی بین لایه‌ای درون مناطق بین لایه‌ای‌شان و عملیات گرمایی بعدی. در گرمایش کاتیون‌های بسیار در مناطق بین لایه‌ای به اکسید‌های مقاوم گرمایی که لایه‌ها را مجزا به صورت ستون‌هایی نگه می‌دارد تبدیل شده میکاهای فلوئوریدی ستون‌دار اکسیدی از میکاهای فلوئوریدی قابل تورم بدست آمده است. به صورت کریستال‌های میزبان، به همین صورت از سنگ معدن‌های طبیعی. میکاهای قابل تصویری به صورت کریستالیتة بالا نشان می‌دهد، ظرفیت زیاد تبدیل کاتیون و مقاومت بالای گرمایی را نیز نشان می‌دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله بررسی مدل ارزیابی عملکرد به روش تاپسیس فازی

سه شنبه 95/7/27 9:11 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: A performance evaluation model by integrating fuzzy AHP and fuzzy TOPSIS methods
عنوان فارسی مقاله: مدل ارزیابی عملکرد از طریق ادغام روش های تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیقات مربوط به تصمیم گیری چند ضابطه ای (MCDM) با سرعت زیادی رو به پیشرفت بوده و به عنوان یک حیطه پژوهشی قابل توجهی در ارتباط با مسائل تصمیم گیری پیچیده می باشد. هدف مقاله این است تا به بررسی مدل ارزیابی عملکرد بپردازد. این مقاله به توسعه مدل ارزیابی بر مبنای فرایند زنجیره ای تحلیل فازی و تکنیکی در ارتباط با عملکردهای منظم، مشابه به راه حل های مطلوب، تاپسیس فازی برای کمک به متخصصان صنایع به منظور ارزیابی عملکرد در محیط فازی می پردازد، جایی که ابهامات و ذهنیت، با توجه به ارزش های زبانی که توسط ارقام فازی مثلثی پارامتربندی می شوند، مدیریت می گردند روش های مطرح شده تحلیلگران تصمیم گیر را قادر می سازد تا درک بهتری از کل فرایند ارزیابی بدست اورده و ابزارهای پشتیبان تصمیم گیری نظامند، کارآمد و دقیقی را ایجاد کنند.
کلیدواژه: مجموعه فازی، ارزیابی کارایی، فرایند زنجیره ای تحلیل فازی، تاپسیس فازی، تصمیم کیری های چند ضابطه ای.
1. مقدمه
برای رقابت در محیط رقابتی امروز، بسیاری از سازمان ها استانداردهایی را به عنوان یک استراتژی مهم در ایجاد یک عملکرد بهتر و تعهد در ارتباط با ایجاد مزایای رقابتی مد نظر قرار می دهند. مطالعات زیادی وجود دارد که به بررسی روش ها در ارتباط با ارزیابی عملکرد می پردازد. بعضی از این بررسی ها به تعیین شاخص های عملکردی کلیدی مختلف شامل جنبه های محسوس و نامحسوس می پردازند.در ارتباط با ارزیابی عملکرد کاربردها این مورد امکان پذیر می باشد که اهداف محسوس و نامحسوس یک شرکت به گونه ای تعریف می گردند که نسبت به شرایط و اهداف یک مورد متناسب بوده و استراتژی های آن به صورت عملکردی، تعیین شده و به صورت مکمل می باشد.
در بررسی ها، یک روش منطقی به هدف ارزیابی عملکردهای نسبی توسط ابعاد چندگانه مطرح می گردد.هدف اصلی این مقاله این می باشد تا برای متخصصان دیدگاهی را در ارتباط با بررسی های عملکردی در مورد عدم صراحت و در کسب اولویت دهی و ابعاد ارزیابی عملکردی ایجاد کند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تحقیق بررسی مدیریت بر عملکرد کارکنان

سه شنبه 95/7/27 9:11 عصر| | نظر

عنوان کامل: بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 130
- همراه با پرسشنامه
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
مولفه های جز دستمزد وجود دارند که نیروی کار برتر را حفظ می کند عاملی دیگری جزء بهای نازل کالا نیز وجود دارند که مشتریان خود را حفظ می نمایند همچنین در توسعه و اقتصاد کشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند که پیشرفت را تضمین می کند. چه بسا کشورهایی که با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله کشور های با درآمد کم و اقتصاد ضعیف تک محصولی به شمار می روند و کشورهای که با فقر منابع طبیعی دارای اقتصادی کار آمد و تاثیر گذار می باشند و البته فاکتور اصلی و مهم دیگری به نام مدیریت نیز به کمک می آید. 
مدیریتی، یک مدیریت صحیح محسوب می شود که یک مدیریت موثر می باشد. مدیریت موثر جزء منابع اصلی توسعه ملتها شده است و مهمترین منابع لازم برای توسعه ملتها است. اعمال مدیریت توسط مدیر در موفقیعت یک سازمان نقش بسزایی دارد هر چه سازمان پیچیده تر باشد نقش مدیریت دشوار تر خواهد شد. مدیریت یعنی تصمیم گیری در زمان مناسب با افراد مناسب در جای که فعالیت در آن جریان دارد. 
مدیران موثر، رهبران موثری هستند که با اعمال مدیریت اصلی و کار آمد خود می تواند نقش به سزایی در جامعه از طریق مشارکت در صنایع و ارائه خدمت مطلوب ایفاء نمایند و مدیران موثر و موفق مدیرانی هستند که ملبس به جامعه علم و تجربه باشند دیگر زمان آن که مدیر در یک برج بلند و لوکس بنشیند و از راه دور کنترل و دستور دهد سپری گردیده است حال زمان آن فرا رسیده است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مدلسازی سیستم کبالت- پلاتین با فازهای منظم مکعب

سه شنبه 95/7/27 9:11 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: Thermodynamic modeling of fcc order/disorder transformations in the Co–Pt system
عنوان فارسی مقاله: مدلسازی ترمودینامیک استحاله منظم/ نامنظم شدن ساختار مکعبی با وجوه مرکز دار در سیستم کبالت-پلاتین
دسته: مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیق حاضر گزارشی در مورد مدلسازی سیستم کبالت- پلاتین با فازهای منظم مکعب با وجوه مرکز دار با ساختارهای L10 و L12 با استفاده از روش کلفاد (CALPHAD) است. فازهای مایع، hcp و fcc به عنوان محلول‌های جانشینی مدلسازی شده و در آن پارامترهای اندرکنشی به شکل چند جمله ای ردلیچ-کیستر وابسته به ترکیب هستند. فازهای fcc منظم و نامنظم بر حسب عبارات انرژی ترکیبی با یک تابع ساده انرژی آزاد گیبس مدلسازی شده اند. معادله فازی و اکتیویته های بدست آمده برای کبالت و پلاتین با اطلاعات تجربی موجود سازگاری خوبی دارند. محاسبات قوانین اول برای بدست آوردن آنتالپی تشکیل برای فازهای منظم fcc در 0 درجه کلوین انجام شدند. آنتالپی های تشکیلی که برای فازهای منظم محاسبه شد نسبت به آنتالپی تشکیل حالت نامنظم در دماهای کمتر که توسط مدلسازی کلفاد بدست آمدند، کمتر منفی هستند. سیستم های Fe-Pt و Ni-Pt حالتی مشابه سیستم Co-P دارند که بر حسب عبارات گشتاور مغناطیسی کلی فازهای منظم fcc مورد بررسی قرار می گیرند.
کلیدواژه: کلفاد، مدلسازی ترمودینامیک، سیستم کبالت- پلاتین، استحله منظم / نامنظم
1.مقدمه
ترکیبات کبالت-پلاتین به دلیل خواص کاتالیستی فوق العاده ای که در واکنش های شیمیایی دارند مورد استفاده قرار گرفته اند [3-1]. آلیاژ کبالت پلاتین L10 برای توسعه ی محیط ذخیره مغناطیسی با دانسیته بسیار بالا مورد مطالعه قرار گرفته است [5،4]. سیستم کبالت-پلاتین هم یک قسمت مهم از داده های موجود در مورد ابرآلیاژهای پایه نیکل مثل TTNI8 است [6].
سیستم کبالت-پلاتین یک استحاله منظم/نامنظم در محلول جامد fcc نشان می دهد که در آن فاز نامنظم (A1) در دماهای بالا به ساختار L10 با نزدیک به 50% اتمی پلاتین و ساختار L12 با نزدیک به 25 و 75% اتمی پلاتین منظم می شود. این فرآیند در بسیاری از سیستم های دوتایی بین پلاتین و فلزات واسطه ای چون نیکل و آهن رخ می دهد [8، 7]. یک روش برای توصیف چنین استحاله منظم/نامنظم fcc با روش کلفاد و انرژی ترکیب، با استفاده از یک مدل با چهار زیرشبکه ایجاد شده است [9]. مدل چهار زیرشبکه همانطور که از نام آن برمی‌آید از چهار زیرشبکه برای توصیف چهار مکان در چهاروجهی fcc استفاده می کند که ساختارهای A1, L12 و L10 را از هم متمایز می کند. با این روش، می توان از اطلاعات ترمودینامیکی تجربی حالت نامنظم مانند آنتالپی ترکیب و اطلاعات حالت منظم مانند آنتالپی تشکیل و آنتالپی های استحاله فازی نامنظم به منظم برای بررسی پارامترهای مدل استفاده نمود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله بررسی بخش کشاورزی و تراکم صنعتی

سه شنبه 95/7/27 9:10 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: Agricultural sector and industrial agglomeration
عنوان فارسی مقاله: بخش کشاورزی و تراکم صنعتی
دسته: مهندسی صنایع - کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 3
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، بخش کشاورزی، کارگران زیادی را در صنایع تولیدی به کار می گیرد. ما در اینجا به بررسی سمدل جغرافیای اقتصادی می پردازیم که در آن حمل و نقل محصولات کشاورزی هزینه بردار بوده و اینکه تولید کنندگان کارگرانی را از بخش کشاورزی محلی استخدام می کنند که مهارت کافی را ندارند. نتایج ما نشان می دهد که پارامترها در بخش کشاورزی برای تعیین پیکره بندی فضایی فعالیت های اقتصادی حائز اهمیت می باشند. ما در اینجا عملیات تحلیلی را در ارتباط با این مدل انجام می دهیم. موازنه مربوط به بخش ها با توجه به نتایج اول و دوم مقایسه می گردد. 
- مقدمه
نقش هزینه حمل و نقل محصولات کشاورزی و بازارها به عنوان مسئله مهمی در توسعه بخش های شهری و روستایی بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد که در این کشورها بخش قابل توجهی از جمعیت به کشاورزی علاقمند می باشند. در سال 1989، جمعیت افرادی که به کشاورزی علاقمند بودند، بیش از 60% کل جمعیت در هند، چین و بسیاری از کشورهای آفریقایی را تشکیل داده است ؛ این فرایند (فعالیت های کشاورزی) بیش از 40% اکثریت کشورهای غیر نفتی آسیایی و 30% در اکثر کشورهای آمریکای جنوبی را شامل شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله طرح شناخت فازی (FCMs) با استفاده از شبکه عصبی

سه شنبه 95/7/27 9:10 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: Design of fuzzy cognitive maps using neural networks for predicting chaotic time series
عنوان فارسی مقاله: طراحی نقشه های شناختی فازی با استفاده از شبکه های عصبی برای پیش بینی سری زمانی پر هرج و مرج
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به عنوان یک طرح کارامد برای ارائه اطلاعات و مکانیسم شبیه سازی متناسب با بررسی های بیشمار و حوزه های کاربردی، طرح شناخت فازی (FCMs) توجه زیادی را از جوامع تحقیقاتی مختلف به سمت خود جلب کرده است. به هر حال FCMs (طرح شناخت فازی) سنتی، روش کارامدی را برای تعیین وضعیت سیستم مورد بررسی و تعیین علت و معلول که مبنای واقعی نظریه FCMs (طرح شناخت فازی) می باشد، ایجاد نمی کند. بنابراین در بسیاری از موارد، ایجاد FCMs (طرح شناخت فازی) برای سیستم های علت و معلول یچیده بستگی به دانش متخصصان دارد. مدل های ایجاد شده فیزیکی، دارای کمبودهایی مهمی از نظر خاص بودن مدل و مشکلاتی از نظر دسترسی قابل اطمینان دارند. در این مقاله به طرح شبکه عصبی فازی برای بالا بردن توان یادگیری FCMs (طرح شناخت فازی) پرداخته به گونه ای که تعیین خودکار توابع عضویت و تعیین علت و معلول آن با مکانیسم استنتاج  FCMs (طرح شناخت فازی) رایج ادغام می گردد. به این ترتیب، مدل FCMs (طرح شناخت فازی) سیستم های مورد بررسی به صورت اتوماتیک از داده ها ایجاد شده و بنابراین مستقل از یافته های متخصصان می باشند. علاوه بر این، لز زیرمجموعه های متقابل برای تعریف و شرح علت و معلول در FCMs (طرح شناخت فازی) استفاده می کنیم.  این موارد تفاسیر مشخصی را در ارتباط با دلایل FCMs (طرح شناخت فازی)  ایجاد کرده و به این ترتیب درک فرایند استنتاج را اسان تر می کند. برای تایید عملکرد، روش پیشنهادی در سری زمانی پر هرج و مرج پیش بینی شده، تست می گردد. بررسی های شبیه سازی شده کارایی روش پیشنهادی را نشان می دهد.
- مقدمه
از زمان تحقیقات کوشو ، طرح شناختی فازی(FCMs) توجه زیادی را از جوامع تحقیقاتی مختلف به سمت خود جلب کرده است. به عنوان یک روش بررسی مدل ها، برای سیستم های پیچیده،  مدل FCMs به بررسی سیستم های دیگر به عنوان مجموعه ای از مفاهیم و روابط بین این مفاهیم که منشاء آن از ترکیب منطق فازی و شبکه های عصبی می باشد پرداخته است.ذاتا، FCMs به عنوان یک نمودار مستقیم همراه با بازخوردهایی می باشد که شامل مجموعه ای از گره ها و منحنی هایی می باشد که این گره ها را به هم مرتبط می کند. شکل 1 نمایش گرافیکی FCM و ساختار شبکه ای آن را نشان می دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

روش های ترکیبی برای انتخاب تامین کننده و ارزیابی عملکرد

سه شنبه 95/7/27 9:10 عصر| | نظر

عنوان انگلیسی مقاله: A combined methodology for supplier selection and performance evaluation
عنوان فارسی مقاله: روش ترکیبی برای ارزیابی عملکرد و انتخاب تأمین کننده
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه سازمان هایی که امید به رشد قابل ملاحظه ای دارند نیازمند یک سیستم ارزیابی و ارزیابی عملکرد استراتژیک قوی هستند به دلیل تغییرات در تقاضای مشتریان، کاهش چرخه ی عمر محصول، بازارهای رقابتی جهانی شده اند. در این مقاله، شیوه جدیدی معرفی گشته و برای افزایش کیفیت ارزیابی و انتخاب تأمین کننده پیشنهاد شده است. دیدگاه جدید هم متغیرهای کیفی و هم متغیرهای کمی را در ارزیابی عملکرد تامین کنندگان بر مبنای کارایی و اثر بخشی در یکی از بزرگترین کارخانجات ماشین سازی در ترکیه مورد ملاحظه قرار می دهد. این روش جدید در دو گام بررسی شده است. در گام نخست، ارزیابی عملکرد کیفی از طریق AHP (برنامه ریزی سلسله مراتبی) فازی در یافتن وزن های معیارها یه کار گرفته شده و سپس TOPSIS (تکنیکی برای اولوبت سفارش از طریق شباهت با راه حل های ایده ال) فازی در یافتن رتبه بندی تامین کنندگان استفاده گشته است. بنابراین، متغیرهای کیفی به یک متغیر کمی جهت استفاده در روش DEA (تحلیل پوشش داده) به عنوان خروجی که حسابرسی سیستم مدیریت کیفیت نامیده می شود تبدیل شده است. در گام دوم، DEA با یک ورودی مبهم و چهار متغیر خروجی، تحت عناوین، حسابرسی سیستم مدیریت کیفیت، نرخ هزینه ضمانت، نرخ نقص، مدیریت کیفیت شکل گرفته است. به عنوان یک نتیجه، مقایسه کردن با سیستم کنونی از طریق کارخانه ماشین سازی به کار گرفته شده، روش جدید در قالب مزایا و اولویت هایی برای تصمیم گیری در خرید باکیفیت کابین یدک کش اتومبیل از طریق انتخاب تامین کننده (گان) در یک کارخانه ماشین سازی در ترکیه به نظر می رسد.
کلیدواژه: ارزیابی تامین کننده، تکنیک تصمیم گیری چند معیاره، بهبود عملکرد
1- مقدمه  
برای انتخاب تامین کننده صحیح با مشکلات مهم  انتخاب و ارزیابی در تابع (عملکرد) خرید یک کسب و کار سر و کار داریم. یک انتخاب خوب تامین کننده برای کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود کیفیت محصول نهایی آن  تفاوت معنی داری برای آینده ی یک سازمان ایجاد می نماید. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
<      1   2   3   4   5   >>   >